15.05.2017
В Україні в цьому році прийняли в першому читанні нову редакцію закону «Про житлово-комунальні послуги» (ЖКП). Документ встановлює вимоги до якості ЖКП, зобов'язує українців надавати свідчення лічильників, платити штрафи за борги і дозволяє постачальникам відключати світло і воду недобросовісних клієнтів.
Вимоги до якості комунальних послуг
Нова редакція закону «Про житлово-комунальні послуги» описує вимоги і права ОСББ, споживачів і постачальників послуг. Так, комунальні послуги, згідно з документом, повинні поставлятися безперервно. Перекрити воду можуть тільки для ремонтних та профілактичних робіт, попереджати про які потрібно як мінімум за десять днів. Як і в чинній редакції закону, до кожного виду компослуг є свої вимоги. Наприклад, температура гарячої води повинна бути в межах 50-75 градусів, а сама вода повинна відповідати вимогам до питної. Якщо замість гарячої води з крана йде тепла, платити можна менше.
При цьому варто відзначити, що мова йдеться про температуру води на вході в будинок. Взимку, якщо труби не утеплені, поки вода дійде до дев'ятого поверху, її температура може опуститься на п'ять-сім градусів. Утеплювати труби в будинку повинні самі мешканці.
Окремі вимоги є й до центрального опалення
Однак при цьому в Законі «Про житлово-комунальні послуги» уточнюється:
- За умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку заходів з утеплення приміщень і місць загального користування.
Якщо в квартирі старі вікна, які пропускають тепло, вимагати від постачальника послуг перерахувати суму в платіжках не можна. Законом також встановлено, коли постачальники послуг повинні починати опалювальний сезон – протягом трьох діб після того, як середньодобова температура на вулиці закріпилася на рівні восьми градусів тепла. Якщо ця вимога не виконується, на четверту добу і кожен наступний день сума в платіжках за місяць повинна зменшуватися на 3,3%.
Що ще важливо!?
Якщо вода, газ або світло доходить до квартири в поганій якості, українці мають право викликати постачальника або його представника.
За наслідками перевірки складається акт-претензія, а постачальник повинен перерахувати вартість послуги. Якщо результати дослідження покажуть, що, наприклад, відібраний газ відповідає встановленим вимогам, вартість дослідження доведеться покрити самостійно.
Якщо постачальник за викликом не прибув, акт можна скласти без нього, але при цьому потрібно отримати підписи як мінімум двох сусідів. Акт листом надсилається постачальнику, і він повинен протягом п'яти днів прийняти рішення: перерахувати платіжки або обґрунтовано відмовити. Якщо постачальник ігнорує вимоги, можна подавати в суд.